Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

środa, 5 grudnia 2012

Kurs na łatwego aniołka z masy solnej dla początkujących

Witam Was serdecznie :)
  Postanowiłam zrobić szybki kurs lepienia prościutkiego aniołka dla wszystkich,którzy nie mieli jeszcze przyjemności lepienia,a chcieliby lecz nie wiedzą jak się do tego zabrać (tu pozdrawiam Marzenkę ;) ) Tak,że kochane Mistrzynie masosolnych piękności niech lepiej ominą ten post,he he bo się zanudzą :)))
  Z góry przepraszam za jakość zdjęć,po pierwsze- musiałam je wykonywać aparatem w komórce,gdyż szkoda mi było ubrudzić łapskami aparatu cyfrowego :( po drugie-wykonywałam te fotki późnym popołudniem,a już niestety o tej porze jest szaro-buro,w domku trzeba już zaświecić lampę,a przy sztucznym świetle zdjęcia są jakie są niestety :(

Zatem,co będzie Wam potrzebne???

-Przede wszystkim oczywiście sól(drobna),mąka,woda i miska


-Ja posiadam wagę kuchenną i niezmiennie stosuję takie proporcje:

200 g soli
200 g mąki
125 ml wody
 Niektórzy dodatkowo mielą sól,aby ciasto było bardziej delikatne-ja tego nie czynię z czystego lenistwa :(

-Do miski wsypujemy sól,mąkę i stopniowo wlewam wodę-merdając drugą łapką "ową breję" :)



-Ugniatam aż do momentu całkowitego zwarcia ciasta,gdy odlepia się od dna miski,tzn.że jest ok :)
 (Niekiedy nasze proporcje trzeba ciut zmienić-gdyż niestety są różne gatunki mąk i nie zawsze chcą z nami "współpracować" :)) ja ma swoją ulubioną i wytestowaną na 100 % lecz dziś użyłam innej i troszkę miałam problemy z ciastem,gdyż szybko wysychało podczas lepienia.Musicie sami wyczuć-kiedy ciasto nie jest zbyt elastyczne-dodać odrobinkę wody i zagnieść,jeśli zbyt rzadkie-dosypać mąki;to już jest kwestia wprawy-początki zawsze są trudne-uwierzcie-ja również przez to przeszłam :)

-Wyjmuję ciasto na blat i ugniatam je jeszcze,miętoszę,pieszczę...he he itd,aż będzie gładziutką bryłką


-Dziś moją porcję podzieliłam na pół(podzieloną,zapasową część warto owinąć ściereczką,by za szybko nie wyschła)
 
 
A oto moje podstawowe narzędzia:


A oto mój worek foremek i innych przydasi :)
 -Z rozwałkowanego ciasta na ok.niecałego cm formuję taki okrągły placek ( mnie akurat uformował się grubszy,z czego nie jestem zadowolona,ale już trudno...).[Jeśli chodzi o wzorek na cieście-wytłumaczę pod koniec posta-wyobraźcie sobie,że tego wzorku jeszcze nie ma na tym etapie :)]

-Odcinam nożem (zwykłym lub do krojenia pizzy) boki tego placka,tak jak na zdjęciu:


-Dół obcięłam taką metalową foremką do babeczek,ale obciąć możecie radełkiem lub po prostu na półokrągło nożem,jeśli jeszcze nie posiadacie takich gadżetów...



-Następnie,pozostałe ciasto ponownie zagniotłam ( jeśli zdążyło Wam niestety podeschnąć radzę pędzelkiem nanieść troszkę wody i ponownie zagnieść) i rozwałkowałam na taki placek.Użyłam takich oto foremek:

Z seduszka powstały skrzydła,a z kółeczka-aureolka
-Połówki serduszka formuję w palcach,aby przypominały skrzydełka,te i aureolkę (której 1/4 dolnej części dziś obcięłam) przyklejamy do sukienki aniołka za pomocą wody i pędzelka:


-Następnym etapem jest uformowanie główki-robimy kulkę,którą przytwierdzamy na aureolkę i początek sukienki(oczywiście za pomocą pędzelka z wodą)
Dodam też,że można główkę zrobić  w sposób następujący:z folii aluminiowej formujemy mała kulkę-oklejamy ją ciastem i naklejamy tak jak wyżej opisałam.Jaka z tego korzyść???A taka,że główka będzie lżejsza i szybciej się wysuszy :)


-Dekorujemy tak jak chcemy,co nam do głowy przyjdzie ( mnie akurat do głowy przychodziło tylko jedno-jak najszybciej skończyć i uciec z kuchni,bo mój synuś akurat stracił humor i był strasznie dokuczający,co za tym idzie-ja również straciłam zapał do pracy,więc było szybko na tzw. hurra!!!)
Ja przygarniam wszystko co może się przydać do moich prac-różne różniaste foremki do babek,ciastek,ciastoliny :) Właśnie takim nożykiem do ciastoliny zrobiłam rowki w falbankach lecz można też zwykłym nożem,np.tępą stroną.Dziurki w skrzydełkach i aureolce wykonałam końcówką cienkiego pędzelka.

Acha!!! Dziurkę na zawieszkę robię zawsze przed przyklejeniem włosków (wykonuję ją w aureolce także końcówką pędzelka lecz grubszego-można też użyć słomki do napojów)
Jeśli Wasz aniołek nie będzie posiadał aureolki,dziurki można wykonać w skrzydełkach lub w główkę wbić spinacz biurowy,który będzie służył jako haczyk :)

-Czas na włosy:
Jeśli posiadasz wyciskarkę do czosnku to już masz problem z głowy :)
Jeśli nie- rozwałkuj placek z naszego ciasta ( w miarę cienko ) i potnij go na długie cienkie paseczki np.0,5cm i naklejaj na główkę formując loczki,spiralki-jak wolisz...

Dziś wykorzystałam sposób "wyciskarkowy",gdyż jest najprostszy:
Wyciskam porcję ciasta ( a gdy chcecie dłuższe włoski-dokładam następną kulkę ciasta i kontynuuję wyciskanie-wyjdą Wam dłuuugie włoski :) ) i...


...przyklejamy wg uznania wymyślając aniołkom fryzurki :)
(Pamietaj,aby nie zasłonić włoskami dziurki na zawieszkę)


-Mój aniołek doczekał się jeszcze kwiatka z boku,gdyż w dole sukienki była dziwna nierówność,której nikt nie chciałby oglądać-zwłaszcza ja ;)))
Malutką foremeczką od ciastoliny robię ciach-ciach i jest kwiatuszek.


-Wzorki na sukience zrobiłam końcówkami od rękawa cukierniczego ( wychodzą ładne gwiazdki,dziurki,łezki,itp. zależy jakie końcówki posiadacie). Można użyć wielu przedmiotów,guziczki,koronki....itp. Przede wszystkim-wyobraźni :)))

Ot i po sprawie :) Prawda,że proste????

Do tego aniołka użyłam większych skrzydełek
Teraz powoli zmierzam do wyjaśniania o co chodziło z tą gwiazdką po środku sukienki naszego aniołka...

Kilka dni temu powycinałam takie foremki z kalendarzy adwentowych,wiecie jakich???-Ze słodkościami.Teraz roją się w sklepach w ekspozycjach świątecznych...



 Niektóre wzorki mogą być przydatne,uwierzcie :)Nie wiem,czy ktoś już wpadł na to ;)
Najlepiej musnąć lekko tłuszczem środek foremki,by ciasto odkleiło się bez szwanku :)

No i metodą prób i błędów wyszło parę takich zawieszek przy pomocy tych foremek:











No i w końcu dotarliśmy prawie do końca posta (jesteście jeszcze???Czy odpadliście gdzieś w połowie z nudów???) gdzie czeka tajemnicza gwiazda na sukience aniołka,teraz już wiecie skąd się wzięła :)))Wycisnęłam w kiecce taką gwiazdę,a dopiero potem uformowałam suknię.I ot cała filozofia :)))



Nie wiem,czy Wam się podoba taki pomysł,ale tak sobie akurat wymyśliłam i zrobiłam,a co tam ;))

Powinnam dodać na samym początku,że aniołka układamy na folii aluminiowej lub papierze do pieczenia,ułatwia to przeniesienie na blachę.

Ja suszę swoje prace w temp.50-70 st.C przy uchylonych drzwiach piekarnika.Figurki muszą być twarde z jednej i drugiej strony (dlatego podczas suszenia należy je odwracać od czasu do czasu).
Pod koniec suszenia-można na krótką chwilę zwiększyć temp.by wyszły lekko brązowe lecz pamiętajcie o pilnowaniu,gdyż szybko mogą się przypalić,a niekiedy nawet brzydko wybrzuszyć.Mnie też się przytrafiały takie wpadki i dlatego przestrzegam przed nimi.

Jeśli opisałam coś niezrozumiale,a macie jakieś pytania-piszcie śmiało w komentarzach lub do mnie na maila,chętnie pomogę w miarę moich umiejętności oraz aktualnej wiedzy ;)

Mam nadzieję,że nie zamęczyłam Was a pomogłam,że mój krótki kurs na tego mega prostego aniołka przyda się ludzikom,którzy nie lepili,a chcą spróbować :)

  A jeśli chcecie popatrzeć na ładniejsze cuda z masy solnej i nie tylko,to zapraszam serdecznie do moich blogowych koleżanek,których linki do blogów znajdują się z prawej strony Waszego ekranu :)U niektórych dziewczyn też znajdziecie ciekawe kursy,porady i cieszące oczy piękne prace :)))

Miłego zwiedzania
Pozdrawiam :)))

82 komentarze:

  1. Ale to fajnie opisałaś i pokazałaś :D super!!! Dziś mój synek lepił bałwanki z masy solnej :D do przedszkola troszkę mu pomagałam ale i tak wyszły nam jakieś koślawe :D :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko pięknie opisane i cudownie wykonane,:)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Tobie nie będzie się nam nudzić :-) Dziękujemy z Kappą :-D
    Super kurs, teraz już wiem jak się zabrać za te nieszczęsne aniołki! Narazie wyszedł mi tylko jeden i to też nie wiem jakim cudem?
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma za co dziewczynki :) Samo lepienie to chwila-cały kurs zajął najwięcej czasu :( No a potem malowanie-tu już chyba nie będzie potrzebna moja pomoc ??? :) Buziaki dla Was ;)***

    OdpowiedzUsuń
  5. fantastycznie i jasno opisałaś, nigdy tego nie robiłam, ale wg twojej instrukcji chętnie bym spróbowała:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super tutek!!! dzięki za chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem :) ja chciałam zrobić sobie ozdoby na choinkę ale się bałam, że coś pokręcę. dzięki ogromne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też nigdy nie próbowałam nic lepić z masy solnej! Ale to się zmieni, obiecuję ;) dzieki tobie oczywiście...
    Wszystko tak pięknie wyjaśniłaś, że to nie może się nie udać, prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, jestem nowicjuszką na blogspocie , która dopiero raczkuje, więc wszystkich podglądam co i jak. Również uwielbiam lepić z masy solnej i jestem pod dużym wrażeniem Twojego talentu i pomysłowości. Gratuluję wyobraźni i fajnego bloga! Wiele można się od Ciebie dowiedzieć :) pozdrawiam i zapraszam do siebie - na razie niezbyt tam dużo, ale będzie więcej ;)
    http://handmade-from-hannah.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana, to jest genialne! Dzieki, super, że zechciałas nam tyle czasu posiwięcić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny pomysł z tymi foremkami z kalendarza, oraz cały post. Zapraszam serdecznie do mnie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już kilka figurek z masy solnej zrobiłam, ale aniołek mi się nie udawał, zatem Twój kursik, jest dla mnie jak znalazł:) dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak,tak bardzo proste, tylko mi jakoś nie wychodzi ta masa solna i dałam sobie spokój :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały kurs, właśnie czegoś takiego szukałam :) Jak tylko znajdę czas na pewno pobawię się razem z synkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj..ja również nie próbowałam jeszcze masy solnej. Czas to zmienić :) Fajnie, przejrzyście opisane. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Angela,swietny kursik!!! Rewelacja!! Juz od jakiegos czasu myslalam co by sprobowac zrobic cos z masy solnej,ale jakos nie umialam sie zabrac...Ale teraz po tak pieknym,czytelnym kursiku na pewno sie skusze...kto wie,moze jeszcze dzis ;-) :))
    Dziekuje Angela,cmok cmok :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Doskonały kursik,może spróbuję z córką ,a póki co zapraszam do mnie z wizytą:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super kursik:)Już wiem co będę robić w niedzielę po południu:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robienie aniołków nie jest mi obce, więc bardziej zwróciłam uwagę na zawieszki zrobione przy pomocy fragmentów kalendarza adwentowego:) Świetny pomysł na pozyskanie przyborów, a zawieszki wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. teraz to już musze spróowac

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj :) Powiem Ci,że jestem pod mega wrażeniem, ba... po więcej niż mega wrażeniem Twoich prac, pomysłowości, chęci i cierpliwości. Dodam jeszcze, że w rzeczywistości cudne anioły i inne twory z masy solnej Twojego autorstwa prezentują się jeszcze piękniej niż na zdjęciach. Dziękuję Ci bardzo za to, że mogłam się o tym przekonać...
    Swoją drogą kiedyś też próbowałam zabawy z masą solną. Nie wypiekałam jej w piekarniku, a pozostawiałam do wyschnięcia... Żeby masa nie pękała - wystarczyło do soli i mąki dosypać odrobinę kleju do tapet :). Pozdrawiam i dobrej nocy życzę

    OdpowiedzUsuń
  22. No nie mogę...przecież to wpis w sam raz dla mnie!!!! już od dawna chciałam się odważyć zrobić coś z masy solnej ale nigdy nie czaiłam jak i co. Samo lepienie to tak jak z ciasteczkami ale ciasto i suszenie...jestem wdzięczna. Świetnie to opisałaś! Julcia do przedszkola ma przynieść coś na choinkę, a Kuba ma kiermasz w szkole więc mam okazję poszaleć z dziećmi. Dziś mam chwilę wolną więc to wykorzystam, bo od jutra znowu szaleństwo. Miluśkiego dzionka Aniołku!!!! i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przyznać,że jestem bardzo zaskoczona tyloma miłymi komentarzami od Was :) Czuję się wspaniale usatysfakcjonowana :)Bardzo się cieszę,że spodobał się kursik,bo miałam mieszane uczucia,czy się przyjmie :)Zatem miłego szaleństwa w lepieniu życzę kochane...Pozdrawiam serdecznie!!!BUŹKI ;)***

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystko bardzo jasno wytłumaczyłaś:) nawet mój 13 latek- "chłpaczysko",co to zawsze lepiej wie i nie słucha rad mamy, w kwestii aniołka chętnie skorzystał z Twojego kursiku i był zdziwiony że mu wyszedł na piątkę w szkole:)) teraz się nie przyznaje ale zagląda na blogi które obserwuję:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to miłe :)Bardzo się cieszę,że pomogłam w małym stopniu ;)Gratuluję piątki ;)***Pozdrawiam serdecznie!!!!

      Usuń
  25. Dziękuję za kursik, i za każde słowo na moim blogu.papa

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam! No nareszcie przepis na idealną masę solną :)
    Piękne rzeczy tworzysz, mam nadzieję, ze posty będą się pojawiały tu częściej bo będę tu zaglądać! :)
    W wolnych chwilach zapraszam również do mnie:

    http://mjewelcrafting.blogspot.com/

    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajny kursik:)
    W tym roku na mojej choince wiszą dwa aniołki ;od Ciebie i mój...Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne. Zapraszam również do mnie www.passiflora85.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Your ex Will I Ever Get A Girlfriend is still in college or she is no more in your life; what to do, think about how to Will I
    Ever Get A Girlfriend tips then you can start taking the rest of your
    life handled.

    Also visit my page how to get a girlfriend

    OdpowiedzUsuń
  30. Uninsured motorist carries another benefit: If I'm hit by somebody that doesn't have insurance,
    then you are making a wrong analysis. Answer:
    Every person gets different prices for the commercial liability of artisan commercial policy are
    yearly wages, annual revenues and attributes of activities practiced.
    Discounts are available to them.

    my webpage ... cheapest car to own

    OdpowiedzUsuń
  31. Great goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you are just too fantastic. I really like what you've acquired here, really like what
    you're stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it smart. I can not wait to read far more from you. This is really a great website.

    My page - Bonuses

    OdpowiedzUsuń
  32. Hi everybody, here every person is sharing such familiarity, so it's pleasant to read this webpage, and I used to pay a quick visit this website daily.

    Here is my website; continue reading

    OdpowiedzUsuń
  33. Hi there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you
    knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I'm using the same blog platform as yours and I'm
    having difficulty finding one? Thanks a lot!

    Feel free to visit my site - More Help

    OdpowiedzUsuń
  34. Yongnuo YN-565 Ex-girlfriend or boyfriend synopsis all about electronic commercial
    enterprise "Yongnuo", just who are in Chinese suppliers.

    Provided profile naturally produces in sunshine why
    you should be 220 volts tobacco ripping tools.

    Initially when i first initiated by using public responsibilities perform My
    personal worked alongside police checking it out
    a single exploit.

    Feel free to visit my blog: coffeemaker mr coffee :
    : ::

    OdpowiedzUsuń
  35. Hey there terrific website! Does running a blog similar to this take
    a lot of work? I've virtually no knowledge of computer programming however I had been hoping to start my own blog in the near future. Anyhow, should you have any recommendations or tips for new blog owners please share. I understand this is off subject nevertheless I simply had to ask. Thanks a lot!

    my website ... Sac Guess

    OdpowiedzUsuń
  36. I simply could not depart your website before suggesting that I really enjoyed the
    usual information an individual provide on your visitors?
    Is gonna be again incessantly in order to
    inspect new posts

    Here is my weblog: binauarl beats

    OdpowiedzUsuń
  37. I think this is one of the most vital info for me.
    And i'm glad reading your article. But should remark on few general things, The web site style is wonderful, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

    Also visit my site - Michael Kors Outlet

    OdpowiedzUsuń
  38. If you want to take a good deal from this article then you have to apply these
    strategies to your won webpage.

    Also visit my blog post ... Nike Blazers JD

    OdpowiedzUsuń
  39. Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am having issues with your RSS.

    I don't understand the reason why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else getting similar RSS problems? Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

    Stop by my weblog: Nike Trainers

    OdpowiedzUsuń
  40. You actually make it appear so easy with your presentation however I find this
    matter to be actually something that I feel I might never
    understand. It seems too complicated and extremely huge
    for me. I'm having a look ahead in your subsequent publish, I will attempt to get the cling of it!

    Also visit my blog post Tory Burch Shoes

    OdpowiedzUsuń
  41. I visited many blogs however the audio quality for audio songs current at this web page is genuinely marvelous.


    Here is my website Kobe Bryant Shoes 2013

    OdpowiedzUsuń
  42. Hey! This is my 1st comment here so I just wanted to give
    a quick shout out and say I genuinely enjoy reading through your posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal with the same topics?
    Thank you!

    Here is my webpage ... Christian Louboutin Outlet

    OdpowiedzUsuń
  43. Excellent write-up. I definitely love this website. Continue
    the good work!

    my page - Nike Free 3.0

    OdpowiedzUsuń
  44. Hi just wanted to give you a brief heads up and let
    you know a few of the pictures aren't loading correctly. I'm not sure why
    but I think its a linking issue. I've tried it in two different browsers and both show the same results.

    Also visit my web blog sexual performance ()

    OdpowiedzUsuń
  45. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  46. Having read this I believed it was very informative.
    I appreciate you taking the time and energy to put this content together.
    I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments.
    But so what, it was still worthwhile!

    Here is my page; idol lip

    OdpowiedzUsuń
  47. I think this is among the most important information for me.
    And i am glad reading your article. But wanna remark
    on few general things, The web site style is wonderful, the articles
    is really great : D. Good job, cheers

    my page - Nike Blazers Shoes (www.whatsot.com)

    OdpowiedzUsuń
  48. Hi there this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I'm starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    Look into my blog mazda rx 8 mpg

    OdpowiedzUsuń
  49. This piece of writing is really a fastidious one it helps new net users, who
    are wishing for blogging.

    My weblog Boutique Air Max []

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam. super wszystko wyjaśnione :) Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z blogiem jak i z masą solna. Która, oglądając Twoje prace, po prostu mnie urzekła. A kurs bardzo przydatny. Nie wiem, czy będę umiała choć po części się nauczyć tak pięknie lepić, ale jak nie spróbuje to nie zobaczę:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Super strona!!! Widziałam kilka takich aniołków i zawsze chciałam takiego zrobić, ale nigdy nie miałam pomysłu jak. Bardzo Ci dziękuję!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  52. Można dorobić rączki, czy to popsuje wygląd?

    OdpowiedzUsuń
  53. Będę mieć niedługo małą uroczystość i chciałam gościom na pamiątkę podarować małego aniołka.Dzięki temu kursowi na pewno będzie mi łatwiej coś wymyślić,aby każdy był inny i orginalny.Pozdrowienia...

    OdpowiedzUsuń
  54. Hurrah! At last I got a website from where I know how to actually
    take useful data concerning my study and knowledge.



    Feel free to surf to my site :: Prosolution Pills

    OdpowiedzUsuń
  55. Zapraszam na fajną stronkę o masie solnej, do tego można zobaczyć jak powstają aniołki z masy solnej do tego masa solna nigdy nie była tak łatwa do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam figurki, masa solna to naprawdę ciekawe rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Low priced Newport 100 Smoking Free Shipping

    Looking for remarkable 12-year exercise on Law Order: SVU, Captain christopher Meloni said hasta la vista to his individuality Elliot Stabler together with his longtime on-screen mate Olivia Benson (Mariska Hargitay). Meloni left any series suddenly and unexpectedly following a Season 12 finale had ended up filmed Marlboro Cigarettes Size. New characters portrayed by Danny Pino together with Kelli Giddish were stimulated for starters, while Benson was handed multiple romantic romances (and she also adopted kids later on). Once starring on Laws Order: SVU Newport Coupons For Cartons, Meloni explored this comedic chops on Veep and also Netflix series Moisten Hot American Warmer summer months. He also starred during other TV dramas for example True Blood together with Underground. Clearly, together Meloni and Laws Order: SVU have already been doing just alright since parting strategies Cheap Cigarettes Online USA, but is any show really the fact that great without Benson together with Stabler together?

    OdpowiedzUsuń
  58. I have read this articl포천출장샵e; it is very informative and helpful for me

    OdpowiedzUsuń